מהו סקר אסבסט ? ולמה צריך סקר אסבסט ? מיהו סוקר אסבסט

אזבסט פינוי

סקר אסבסט הוא הליך חיוני לזיהוי חומרים פוטנציאליים המכילים אסבסט בבניין. פוסט זה בבלוג יבדוק מדוע אתה צריך סקר אסבסט, תפקידו של סוקר אסבסט, ואת היתרונות של ביצוע סקר אסבסט עבור הנכס שלך.

מדוע סקר אסבסט כה חשוב?

אסבסט הוא חומר מזיק שהיה בשימוש בחומרי בנייה רבים בעבר. חשיפה לאסבסט עלולה לגרום למגוון בעיות בריאותיות, כולל סרטן ריאות ומזותליומה. אסבסט אסור כיום במדינות רבות, אך מבנים ישנים רבים עדיין עשויים להכיל חומרים המכילים אסבסט. לכן, יש חשיבות מכרעת לערוך סקר אסבסט לפני כל עבודת הריסה, שיפוץ או שיפוץ שמתבצעת בבניין.

סוקר אסבסט יזהה כל מה שנמצא בבניין ויעריך את הסיכון לחשיפה לסיבי אסבסט. הסקר יספק גם המלצות כיצד לנהל או לפנות את האסבסט בבטחה. ללא סקר אסבסט, עובדים ודיירי בניין עלולים להיחשף ללא ידיעתו לסיבי אסבסט, ולסכן את בריאותם.

לא ניתן להפריז בחשיבותו של סקר אסבסט. סיבי אסבסט אינם נראים לעין בלתי מזוינת, ואי אפשר לדעת אם חומר מכיל אסבסט ללא בדיקות מעבדה. סקר אסבסט הוא הדרך היחידה לקבוע האם מבנה מכיל אסבסט ואת רמת הסיכון הכרוכה בהם.

יתר על כן, מחלות הקשורות לאסבסט עשויות להימשך שנים ואף עשורים להתפתח. לכן, חיוני לזהות מקורות פוטנציאליים לחשיפה לאסבסט מוקדם ככל האפשר. סקר אסבסט הוא אמצעי פרואקטיבי שיכול לסייע במניעת בעיות בריאות עתידיות ולהציל חיים.

צוות אנשי מקצוע המבצעים סקר אסבסט בבניין מסחרי
צוות אנשי מקצוע המבצעים סקר אסבסט בבניין מסחרי

"אסבסט: הרוצח השקט"

אסבסט מכונה לעתים קרובות "הרוצח השקט" מכיוון שחשיפה לחומר עלולה לגרום לבעיות בריאות חמורות שנים לאחר החשיפה הראשונית. הסכנות של האסבסט לא היו ידועות ברבים עד שנות ה-70, הרבה אחרי שמבנים ובתים רבים נבנו באמצעות ACMs. כתוצאה מכך, אנשים רבים נחשפו לאסבסט מבלי שהבחינו בכך.

אחד הסיכונים הבריאותיים העיקריים הקשורים לחשיפה לאסבסט הוא סרטן הריאות. סיבי אסבסט יכולים להיתקע בריאות, ולגרום לדלקת ולהצטלקות לאורך זמן. זה יכול להוביל לסרטן ריאות, שעלול להיות קטלני אם לא מטפלים בו באופן מיידי.

מחלה נוספת הקשורה לאסבסט היא מזותליומה, סוג של סרטן המשפיע על רירית הריאות, הבטן או הלב. מזותליומה היא מחלה נדירה אך קטלנית הנגרמת כמעט אך ורק מחשיפה לאסבסט.

בנוסף למחלות אלו, חשיפה לאסבסט עלולה לגרום גם לאסבסטוזיס, מחלת ריאות כרונית שעלולה לפגוע בנשימה ולהוביל לאי ספיקת לב. אסבסטוזיס נגרמת מהצטברות של רקמת צלקת בריאות, שיכולה להיות בלתי הפיכה.

לא ניתן להפריז בסכנות של חשיפה לאסבסט. אפילו רמות נמוכות של חשיפה לאורך תקופה ממושכת עלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. לכן, חיוני לנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים בעת עבודה עם או סביב חומרים המכילים אסבסט.

מי יכול לבצע סקר אסבסט מקצועי?

סקר אסבסט מקצועי צריך להתבצע רק על ידי סוקר אסבסט מוסמך. סוקרי אסבסט מאומנים ומוסמכים לזהות ולהעריך את הימצאותם של חומרים המכילים אסבסט במבנים ובמבנים. לאנשי מקצוע אלו יש את הידע והכלים לבצע סקרי אסבסט מקיפים, הכוללים בדיקות חזותיות, איסוף דגימות וניתוח מעבדה.

סוקרי אסבסט חייבים לעבור הכשרה והסמכה מקיפה כדי להיות מוסמכים לערוך סקרי אסבסט. עליהם להיות בעלי הבנה מעמיקה של חומרים המכילים אסבסט, בניית מבנים ופרוטוקולי בטיחות. כמו כן, עליהם להיות מסוגלים לפרש תוצאות מעבדה ולהמליץ על ניהול בטוח או הסרה של חומרים המכילים אסבסט.

חיוני להזמין סוקר אסבסט מוסמך לביצוע סקר אסבסט על מנת להבטיח שהסקר יתבצע בצורה בטוחה ומדויקת. העסקת אדם לא מוסמך לביצוע סקר אסבסט עלולה להיות מסוכנת ועלולה לגרום לסקר לא שלם או לא מדויק. זה עלול להוביל לחשיפה מוגברת לאסבסט ולסיכון גבוה יותר לפתח מחלות הקשורות לאסבסט.

בנוסף להיותם מוסמכים, סוקרי אסבסט חייבים להיות מבוטחים ובעלי רישיון לערוך סקרי אסבסט. זה מבטיח שהם נושאים באחריות לעבודתם ושהם פועלים לפי כל תקנות הבטיחות והפרוטוקולים.

מודד אסבסט מוסמך לובש ציוד מגן
סקר אסבסט לתמ"א 38

למה אפשר לצפות מסקר אסבסט?

סקר אסבסט יספק דוח מפורט על הימצאות חומרים המכילים אסבסט בבניין או במבנה. הסקר יזהה את מיקומם, סוגם ומצבם של חומרים המכילים אסבסט. הדו"ח יכלול גם המלצות לניהול או הסרה של החומרים המכילים אסבסט כדי למזער את הסיכון לחשיפה.

במהלך הסקר, המודד יבצע בדיקה ויזואלית של המבנה או המבנה כדי לזהות חומרים פוטנציאליים המכילים אסבסט. הם גם יאספו דגימות של חומרים חשודים וישלחו אותם למעבדה לניתוח. תוצאות ניתוח המעבדה ייכללו בדוח הסופי.

דוח סקר האסבסט יכלול הערכת סיכונים של החומרים המכילים אסבסט. הערכה זו תעריך את הסבירות שהחומרים יעברו אוויר ואת פוטנציאל החשיפה. הערכת הסיכונים תשקול גם את מצב החומרים ואת הסבירות לנזק או להידרדרות לאורך זמן.

בהתבסס על תוצאות סקר האסבסט, המודד עשוי להמליץ לנהל את החומרים המכילים אסבסט במקום או להסירם. במידה ומומלץ פינוי, הסוקר אסבסט ייתן המלצות לקבלן פינוי אסבסט מורשה לביצוע העבודה בצורה בטוחה ויעילה.

לסיכום, סקר אסבסט הוא שלב מכריע בהבטחת בטיחות הנכס שלכם ודייריו. על ידי שכירת מודד אסבסט מוסמך, אתה יכול להבטיח שכל סיכונים פוטנציאליים מזוהים ומטופלים ביעילות. אל תסכן את בריאותך או את בריאותם של אחרים; להשקיע היום בסקר אסבסט.

להצעת מחיר לסקר אסבסט חייגו: 050-5256711, יעקב ליבוביץ – חברת 'גג הנגב'

שיתוף המאמר:
חיוג מהיר