מפגע אסבסט

מפגע אסבסט

מפגע אסבסט

רבים מאיתנו אינם יודעים מהו מפגע אסבסט אז קצת מידע על הנושא:

מפגע אסבסט כמשמעו הוא אסבסט שנפגע כתוצאה ממקרה שיכול להיות : שריפה ,שבר של אסבסט הרס של אסבסט.

מי מאיתנו שמטייל בארץ בכל מיני מקומות הקשורים לטבע וניתקל בפסולת בניה הזרוקה לה באמצע הדרך או בשולי הדרך ביער או סתם באזור חולות מבודדים ומרוחקים במקצת מאזור מיושב .

אם קצת נעמיק נוכל לבודד ממערומי פסולת בניין מעורבת ולמצוא שם גם חלקי אסבסט או אפילו לוחות שלמים שנזרקו להם שם על ידי מוביל פסולת שהחליט לחסוך כסף בכך שיזרוק פסולת מסכנת באזורים בהם קשה לקלוט את אותו עבריין שעושה זאת על מנת לחסוך כסף שאותו גבה כבר מהלקוח עבורו ביצע פינוי אסבסט ופסולת בניין.

מאחר וחברת 'גג הנגב' עוסקת בפינוי אסבסט נתקלים אנחנו רבות באזורים בהם נזרקים אסבסטים אם בלוחות שלמים ואם בלוחות שבורים אותם אנו נדרשים לאסוף ולפנות על חשבון האזרח שאינו מעורב במחדל.

מפגע אסבסט לרוב נמצא גם במכולות אשפה שאזרחים אינם מעוניינים לפרק ולפנות באמצעות קבלן מוסמך המחויב להמציא שטר שקילה שהאסבסט הוטמן באתר פסולת ולא נזרק במקומות בהם אין פיקוח. אותם אזרחים שיש ברשותם אסבסט או מפעילים קבלן שיפוצים מוצא את הדרך הקלה והנוכה לזרוק את אותם אסבסט למכולות אשפה בתקווה שאף אחד אחר לא ישים לב לחלקי האסבסט שנזרקו למכולה.

רצוי לומר לאותם עבריינים שיש היום מצלמות מרובות באזורי תעשיה שמצלמים 24 שעות מי מפנה את האסבסט וזורק אותם לאותם מכולות. דעו לכם שהיום הקנסות כבדים מאד ואם גם נתפסים זה הופך להיות פלילי.

זה אינו מיותר לציין אלא חובה לציין שאסבסט שבור בכל גודל שהוא מהווה סכנה לעוברי אורח ובאיזה שלב מסוכן יותר במידה ויגיע למחזור פסולת בניין וזה ישמש כחומר ירוק כביכול לאותם עובדים שישתמשו בזאת לבניה ויסכנו את חיים בנשימה של סיבי אסבסט נטו ישירות לריאות שלהם מבלי לדעת שאחרים סיכנו אותם בכך שזרקו שברי אסבסט למחזור או לשטח בו יעברו עוברי אורח.

בכל מקרה אם נתקלתם באסבסט שבור וזורק הנכם נדרשים לפנות לעירייה או למועצה למחלקת איכות סביבה ולהתריע על מפגע אסבסט והם כבר ידאגו לטפל בזאת.

קחו בחשבון העירייה אינה משלמת או משתתפת בשום הוצאה של אזרח הרוצה לפרק ולפנות אסבסט . הדבר הזה נעשה על חשבון האזרח בלבד.

אזרח הרואה אדם שמפרק אסבסט בצורה לא חוקית רשאי להתלונן על כך למשטרה ירוקה או למחלקת איכות הסביבה באותה רשות.

חברת 'גג הנגב' נותנת שירותי פינוי ופירוק אסבסט בכל הארץ. לייעוץ ניתן ליצור קשר למעט בשבת לנייד מס' 0505256711 ולקבל שירות.

שיתוף המאמר:
חיוג מהיר