מה מותר ומה אסור בפינוי אסבסט

פינוי אסבסט

מרבית האזרחים בארץ מודעים לסכנות האסבסט .

בעקבות פרסומים רבים בכל הנוגע לפינוי אסבסט כולם כבר מבינים שיש סיכון בנושא.

מאחר ואנו עוסקים בכל הקשור לפינוי אסבסט ביום יום שלנו רצוי לשתף גם אתכם במקצת מן הפרטים החשובים לכל אזרח השוהה בקרבת מקום בו יש פינוי אסבסט .

אחד הדברים החשובים בפינוי אסבסט שלא ניתן לבצע עבודה אגרסיבית כגון שבירת האסבסט.

מאחר ופינוי גג אסבסט מחייבת עבודה של פירוק הלוחות מהקונסטרוקציה עליה היא מונחת יש לבצע זאת במשנה זהירות ולהימנע משבירה של לוחות שיגרמו לסיבי אסבסט לרחף באוויר.

בין הרצון לבין המעשה יש תמיד הבדל מאחר ומדובר בלוחות אסבסט ישנים אותם אנו מפנים מהגג לפעמים בין הלוחות הישנים ישנם לוחות סדוקים שברגע שנוגעים בהם הם נפתחים לחלקים ולא לוחות שלמים, ברגעים אלו למעשה יש היפרדות של החומר הקשה שהוא הבטון של האסבסט שאיתו הוא פולט סיבי אסבסט לאוויר. כמות הסיבים שנפלט באירוע כזה היא מינורית ולא ניתן להגיד שהיא אינה מסכנת אותנו. עדיין לא הוכח שכמות סיבים קטנה גרמה למחלה הנוראית אצל אותו אחד שרק נחשף לזה ולא עבד בזה.

מה הכוונה עובדים העוסקים במלאכת פינוי האסבסט הינם עובדים מקצועיים הממגנים את עצמם בחליפות ובמסכות פנים המוגדרים לעבודה פינוי אסבסט. אך מה קורה ואזרח נמצא בטעות בסביבה או עבר שם. ההנחה לדבר הזה שאותו אחד שנחשף לאסבסט חד פעמי ולא נמצא בעבודה זו יום יום הסיכוי שיפגע בו הוא אפסי. לוחות אסבסט שפורקו וכתוצאה מכשל נשברו הסיבים שנושמים נפלטים ממערכת הנשימה באותה עת כך שהריאות אינם אוגרות את הסיבים במידה ואזרח נחשף למשהו חד פעמי.

אבל רק ליתר ביטחון אי אפשר להצביע על 100 שהאזרח לא ניפגע מכיוון שאי אפשר לדעת מה מצב הריאות שלו ובל נשכח את תקופת החביון שאותם סיבים דוגרים בריאות ורק אחרי 20 עד 30 שנה ניתן לראות גידול בריאות .

אזרחים היודעים על פינוי אסבסט בקרבתם יש עליהם לדאוג לסגור חלונות ופתחים על מנת שאבק לא יכנס למקום בו הם שוהים.

סיבי אסבסט אינם נשארים באוויר הפתוח אלא מתפזרים לכל עבר. הסיבים הם ברמה של מיקרונים כך שלאחר פינוי אסבסט הסיכוי שימצא רמה של סיבים המסכנת אותנו בני האדם היא נמוכה ואף אפסית. אלא אם בוצע הרס רציני וכמויות גדולות של סיבים בתוך מבנה סגור המסכנים את כולם.

עבודות שמבוצעות באמצעות קבלן אסבסט מורשה למעשה עוברות את הוועדה "לאבק מזיק " והיא הוועדה באיכות הסביבה שנתנה רישיון לפינוי האסבסט באותו מקום שבו נדרש לפנות את האסבסט. היא גם זו שמודעת לסביבה ומנחה את הקבלן כיצד לפעול.

אין ספק שאחריות הקבלן לדאוג ליידע את הציבור במקום על פינוי האסבסט ועל זמניי העבודה .

לעוד כתבות ניתן לקרוא באתר .

לייעוץ ניתן לפנות לנייד מס ' 050-5256711 יעקב ליבוביץ מנהל החברה .

 

שיתוף המאמר:
חיוג מהיר